Naast het vrijwilligerswerk is er ook een verplichte taak voor iedereen. Voor de maandelijkse poetsbeurt van het clubgebouw wordt iedereen via een roulatieschema eens in de ca. 1,5 - 2 jaar opgeroepen.
Iedereen kan bijdragen
Er is voor iedereen wel iets dat je kunt doen. Je kunt bijdragen naar eigen vermogen, voorkeur en talenten. Niet alleen kunnen we hierdoor ons verenigingsaanbod overeind houden en de lidmaatschapskosten laag houden, maar het is vooral ook leuk om te doen omdat je er naast het sporten ook verbinding met elkaar door krijgt.
Op deze pagina vind je alle informatie over de verschillende soorten vrijwilligerstaken binnen de vereniging zodat je je kunt voorbereiden op de keuze van de taken die jij het komende jaar wilt doen. We nodigen je van harte uit een kijkje te nemen bij wat de commissies allemaal doen en waarvoor jouw hulp hard nodig is.
Voor iedere helpende hand zijn we enorm dankbaar!!
Je kunt als volgt jouw vrijwilligerstaken kiezen:
- Als je nog niet weet wat je kunt en wilt gaan doen kun je door op deze pagina naar beneden te scrollen informatie over de verschillende taken per commissie vinden, ook vind je hier informatie over actuele vacatures,
- Als je eenmaal weet waar jij je voor op wilt geven volg dan de volgende stappen:
- Ga rechtstreeks naar Mijn Taakkeuze of
- Kies op de menubalk van de website de tab=“Voor leden” en selecteer vervolgens de optie “Mijn taakkeuze”
- In het blok kun je je selecties maken door te klikken op het pijltje rechts en vervolgens de taak van jouw keuze aan te klikken.
- Je kunt behalve een eerste ook een tweede of derde keus opgeven; het kan namelijk zijn dat voor de taak van jouw eerste keus meer aanmeldingen komen dan dat er plaatsen zijn.
- In het opmerkingen veld kun je extra informatie kwijt, bijvoorbeeld over je beschikbaarheid in een bepaalde periode.
- Sla je keuzes op door te klikken op Bewaar gegevens.
Je keuzes zijn nu opgeslagen en worden vervolgens doorgestuurd naar de betreffende commissie. Een contactpersoon van die commissie neemt vervolgens contact met je op over de volgende stappen.
Een uitgebreide beschrijving vind je in deze pdf.
Voor alle vragen over vrijwilligerswerk binnen de vereniging kun je je wenden tot
Ben je nieuwsgierig naar welke commissies er allemaal zijn, wat er binnen de commissies gebeurt en welke taken nog open staan, scroll dan naar beneden voor een compleet overzicht.
Instructiecommissie
De Instructie Commissie (IC) zorgt ervoor dat alle leden goed kunnen leren roeien. Samen met een groot aantal vrijwillige instructeurs verzorgen we de aspirantencursus, de beginnersinstructie, gevorderden instructie en skiff instructie. We helpen de cursisten hun passie voor roeien te ontdekken of het nu ligt in het toerroeien, wedstrijd roeien of gewoon lekker samen roeien in een leuk team.
|
Wie zijn we en wat doen we
Frank Vandewal Instructiecommissaris "Slag" |
De rol van instructiecommissaris wordt door ons beiden uitgevoerd met de volgende verdeling van taken: Instructiecommissaris "Slag"
Instructiecommissaris "Boeg"
|
Wanda Kruijt Instructiecommissaris "Boeg" |
Hans de Graaff
|
Vliegende kiep en mentor
Met zijn 6 jaar ervaring als instructiecommissaris blijft Hans voorlopig lid van de instructiecommissie als mentor en vraagbaak voor allerlei lopende zaken. Daarnaast blijft hij actief als instructeur.
|
Nel Meulendijk
|
Coördinator aspiranteninstructie en Open Dagen
|
Vreneli Boerlage
|
Coördinator basisinstructie (t/m Scull 2+, Scull2)
|
Vacature
|
Coördinator vervolginstructie naar niveau 3 of toerroeien
|
Mariëlle Schellens
Esther Pols
|
Coördinator werving en scholing van instructeurs
|
Vacature |
Coördinator coachen na Scull 2/3
|
Waar hebben we jou voor nodig?
Vacatures instructiecommissie
Op dit moment hebben we binnen de instructiecommissie de volgende vacatures:
- geen
De taken van deze vacatures zijn te vinden onder de Tab “Wie zijn we en wat doen we”. De richtlijn voor de tijdsbesteding is 1 -2 uur per week, met pieken en dalen gedurende het jaar.
Vacatures instructeurs
In 2016 zijn we begonnen met een nieuwe opzet van de basisinstructie die inhoudt dat een nieuwe lichting cursisten gelijktijdig start en op hetzelfde moment instructie krijgt. Dit bevordert de ploegvorming en maakt het mogelijk om cursisten zo te mixen dat er zoveel mogelijk in C4-en geroeid kan worden. We werken met een flexibele ploeg met instructeurs waarbij we ernaar streven dat instructeurs elkaar kunnen afwisselen zodat de instructie als minder belastend wordt ervaren.
We onderscheiden verschillende soorten instructeurs, met in de tweede kolom het minimum aantal dat nodig is (er zijn nooit teveel instructeurs, met meer kun je het werk verdelen, zodat de tijdsbesteding omlaag kan):
Type | Aantal nodig | Tijdsbesteding | Vereisten |
Instructeur aspirantencursus | 24 | 10 uur per jaar | Ervaren instructeur |
Instructeur beginnerscursus | 20 | 2-4 uur per week | Ervaren instructeur en ook mogelijkheden voor aspirant instructeurs |
Instructeur gevorderde roeiers | 20 | 2-4 uur per week | Ervaren instructeur |
Instructeur Skiff | 4 | 2 uur per week (niet in de winter) | Ervaren instructeur |
Begeleiding instructeurs | 3 | 10 uur per jaar | Ervaren instructeur |
Helpers (evenementen, open dagen, clinics) | 10 | 4 uur per jaar (of meer) | Soms ervaren instructeurs nodig |
Iedereen met minimaal scull 2 niveau kan instructeur worden! Als je erachter wilt komen of je instructie geven leuk vindt kun je als aspirant instructeur beginnen door met instructieploegen mee te fietsen samen met een ervaren instructeur. Als je door wilt groeien als instructeur bieden we diverse cursus en trainingsmogelijkheden.
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Jeugdcommissie
De jeugdcommissie richt zich op de jeugd in de leeftijd van 10 tot en met 18 jaar. We willen de jeugd op een plezierige manier door positieve coaching volgens de KNRB-richtlijnen voor het jeugdroeien, goed leren roeien. We maken daarbij onderscheid in de jonge jeugdroeier (m/j) van 10-14 jaar en de junior-roeier (m/j) van 15-18 jaar.
Daarnaast organiseren we, naast de trainingen en de wedstrijden, jeugdavonden en waar mogelijk toertochten en een jaarlijks kampweekend. Zo helpen we jongeren met elkaar hun passie voor het roeien te ontdekken en te ontwikkelen.
|
Wie zijn we en wat doen we
De begeleiding van de jeugd wordt verzorgd door volwassenen en ervaren junior-roeiers. We maken onderscheid in instructie en coaching. Coaching richt zich met name op de meer ervaren junior-roeiers en houdt zich bezig met de technische en conditionele aspecten van het roeien en wedstrijdvoorbereiding.
Tot slot staat natuurlijk de inzet van ouders tijdens de te organiseren evenementen borg voor het succesvolle en plezierige verloop ervan.
Vacature
Jeugdcommissaris
|
|
Aspirant-jeugdinstructeur
tijdbelasting : ca 100 uur per jaar (werkend in een pool kan dit teruglopen tot 10 uur per jaar)
|
|
Jeugdinstructeur
tijdbelasting : ca 100 uur per jaar (werkend in een pool kan dit teruglopen tot 10 uur per jaar)
|
|
Jeugdcoach
tijdbelasting : ca 175 uur per jaar
|
|
Wedstrijdcoach
tijdbelasting ca. 550 uur per jaar (exclusief aanwezigheid wedstrijden)
|
|
Coördinator jeugdgroep
tijdbelasting ca. 50 uur per jaar
|
|
Peter Nijman:
|
Clea van der Vorst:
|
Martien Hovener:
|
Hans Kuijpens: instructeur/ begeleider junioren competitiegroep |
Aurore Denis:
|
Marlies Ambergen:
|
Matthijs Buise:
|
Jack Geenen
|
Sybold Berks:
|
Roos Rooijakkers:
|
Mike van Dongen:
|
Roelof Kleppe: begeleider/ instructeur junioren competitiegroep |
Mirjam Treffers:
|
|
Waar hebben we jou voor nodig?
Wij zijn altijd op zoek naar uitbreiding van onze pool van aspirant-jeugdinstructeurs, jeugdinstructeurs en jeugdcoaches. Belangrijk is dat je affiniteit hebt met jeugd en op een positieve en enthousiaste manier wilt bijdragen aan hun roei-ontwikkeling!
Vrijwilligerstaak | Omschrijving | Tijdbelasting op jaarbasis |
|
|
Ca. 100uur Opmerking: Werkend in een pool van begeleiders kan dit teruglopen tot 10 uur op jaarbasis (één keer per maand), dan wel beperkt tot een bepaalde periode in het jaar |
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Wedstrijdcommissie
De wedstrijdcommissie maakt het mogelijk dat iedereen die meer energie kwijt wil in de sport zich kan ontwikkelen als wedstrijdroeier. Wedstrijdroeiers trainen op basis van een trainingsplan en worden begeleid door een coach. Er zijn wedstrijden voor de jeugd vanaf 10 jaar, tot en met de 85+ categorie bij de Masters. Wedstrijden zijn er het hele jaar door, zowel bij onze eigen vereniging (BTC en de BeatrixWinterRace) als bij andere verenigingen.
Contact opnemen:
|
Wie zijn we en wat doen we
Ignace van den Heuvel
|
De wedstrijdcommissaris
|
De coachraad (raad van wijze mannen) geeft advies / ruggespraak aan de wedstrijdcommissaris |
||
Ger van der Laan |
Peter Nijman |
Tom Jansen |
Gerdien Hakstege |
De inschrijfcommissaris
|
Mirjam Treffers |
Tom Vollebergh |
De organisatoren van de Beatrix Trial Competitie (BTC)
|
Grignon van Bakel |
Stan 4 |
De organisatoren van het Beatrix Ergometer Kampioenschap (BEK)
|
De organisator Jeugd Regio Wedstrijd
|
Peter Nijman |
De Coach 2 km wedstrijdploeg
Tijdbelasting 15-20 uur per week, 20 dagen per jaar
|
Ger van der Laan |
De conditietrainer
|
Anne-Lize Hoftijzer
|
De coach wedstrijdploeg
|
Heleen Koggel |
Frank Vandewal |
Ignace van den Heuvel |
Karin Kompatscher |
Waar hebben we jou voor nodig?
Er is behoefte aan aanvulling voor de organisatie van de Beatrix Trial Competitie. Dit kan zowel in voorbereiding (verwerking inschrijving ploegen, indeling ploegen en hulptroepen) of als wedstrijdleiding tijdens de trial zelf (verwerking resultaten / in goede banen leiden van de wedstrijd).
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Examencommissie
De examencommissie neemt elke eerste en tweede zaterdag van de maand stuur- en roeiexamens af. We gaan na of de kandidaat voldoet aan het niveau waarvoor hij of zij examen doet. We gaan als examencommissie op gezette tijden na of het examenreglement dat aan de basis ligt van de examens binnen ERV Beatrix nog up to date is en passen het waar nodig aan.
Contact opnemen:
|
Wie zijn we en wat doen we
Alie Kamphuis (voorzitter)
|
Inge Peters
|
Rene de Vreede
|
Ton Bielderman
|
Tom Jansen
|
Waar hebben we jou voor nodig?
De examencommissie heeft op dit moment geen vacatures. Mocht je meer willen weten over onze werkzaamheden of na willen gaan of examinator zijn iets voor jou kan zijn, dan ben je natuurlijk van harte welkom om eens mee te fietsen tijdens de examens.
Toercommissie
De toercommissie organiseert een- of meerdaagse toertochten in binnen- en/of buitenland. We vinden het leuk om mensen te enthousiasmeren om deel te nemen aan toertochten. Iederee Contact opnemen: |
Wie zijn we en wat doen we
De Toercommissie bestaat uit de toercommissaris en vier commissie leden. Samen bepalen wij het jaarlijkse toerprogramma en organiseren we de toertochten. Ook zorgen wij ervoor dat alle toermaterialen, zoals de reddingsvesten, in goede staat worden gehouden zodat ook de veiligheid tijdens de tochten wordt geborgd.
|
Waar hebben we jou voor nodig?
Op dit moment heeft de toercommissie geen vacatures, maar als je geinteresseerd bent om op termijn de taken van een van de leden over te nemen kun je je interesse kenbaar maken bij een van de commissieleden
Commissie Aangepast Roeien
De Commissie Aangepast Roeien (CAR) maakt roeien toegankelijk voor zoveel mogelijk mensen. We stellen mensen met een functiebeperking in de gelegenheid te leren roeien. Mensen met een functiebeperking nemen hun eigen beslissingen en dragen daar zelf de verantwoordelijkheid voor. Wij willen hen ondersteunen, zodat zij kunnen roeien en participeren in de vereniging. Leden van de CAR en de vrijwilligers respecteren deze eigen verantwoordelijkheid.
Uitgangspunt daarbij is dat leden met een functiebeperking, net als andere roeileden, volwaardig lid van de vereniging zijn en naar vermogen ook bijdragen aan het functioneren van de vereniging. Contact opnemen : |
Wie zijn we en wat doen we
Coby de Boer
Coordinator CAR
|
De coordinator CAR
Wat vragen wij van vrijwilligers?
|
Waar hebben we jou voor nodig?
Vacature tweede coordinator CAR
- De CAR commissie bestaat momenteel uit een persoon. Een tweede coordinator om taken mee te kunnen delen zou erg prettig zijn! Naast een of twee keer per week meeroeien en dan in overleg de botenindeling maken, bestaan de werkzaamheden uit het mede organiseren van de beide tochten: het inventariseren van deelname, reserveren van het benodigde materiaal, werven van chauffeurs en vrijwiligers.
- Daarnaast zijn vrijwiligers voor het sturen en meeroeien zeer welkom! We roeien op dinsdag en vrijdag van 11:00 - 12:30, voorafgegaan door koffiedrinken vanaf 10:30.
Beatrix Winterrace
|
(bijgewerkt door BWRcie 1-11-2020)
De Beatrix Winterrace is een achtervolgingswedstrid over 6 km die jaarlijks in de laatste week van November door onze vereniging wordt georganiseerd. Het is een populaire wedstrijd met een jaarlijks groeiend aantal deelnemende ploegen uit Nederland, Duitsland en Belgie. De afgelopen twee jaar hadden we meer dan 100 inschrijvingen. Om de race goed en veilig te laten verlopen zijn veel vrijwilligers nodig.
Contact opnemen :
|
Wie zijn we en wat doen we
Corne Govers
Wedstrijdleider BWR
|
De wedstrijdleider van de Winterrace commissie en houdt het overzicht op de gehele organisatie en het goede verloop van de wedstrijd. Tot de taken behoren onder andere:
|
Heleen Koggel |
Ignace van den Heuvel |
Betrokken bij de organisatie vanuit de rol als wedstrijdcommissaris, onderhoudt de contacten naar de deelnemende verenigingen aangaande de zaken zoals botenverhuur en botentransport. |
Hanny vd Geer
Veiligheidsfunctionaris BWR
|
De veiligheidsfunctionaris ziet erop toe dat zowel bij de vereniging als langs de baan de veiligheid van de roeiers en de aanwezigen is geborgd.
|
|
Vacature
wedstrijdsecretaris
|
Het wedstrijdsecretariaat zorgt ervoor dat alle inschrijvingen goed worden afgehandeld, inschrijfgelden zijn voldaan, wijzigingen bij inschirjvingen worden verwerkt. Verder zorgt het wedstrijdsecretariaat mede voor de loting ism de wedstrijdleider, de publicatie van de loting en verwerking van de uitslagen.
Op de dag zelf is het wedstrijdsecretariaat verantwoordelijk voor de financiën en alle voorkomende administratieve taken, zoals wijzigingen/terugtrekkingen van inschrijvingen, uitslagenverwerking. De wedstrijdsecretaris wordt op de wedstrijddag geassisteerd door 3-4 vrijwilligers t.b.v. het uitgeven boeg- en rugnummers, het verhuur van kluisjes en uitgeven van consumptiemuntjes. De aansturing van de vrijwilligers bij het secretariaat hoort ook bij de taak.
|
|
Han Verheijen
Barcoördinator BWR
|
De barcoördinator BWR zorgt voor een goede afstemming en samenwerking met de sociëteitsbeheerder en geeft alle inkoop van eten en drinken door aan de sociëteitsbeheerder, coördineert de bardienst, zorgt voor de lunchpakketten voor de vrijwilligers en voor een schone en opgeruimde sociëteit voor en na afloop BWR.
|
|
Wanda Kruijt
Vrijwilligerscoördinator BWR
|
De vrijwilligerscoördinator werft de vrijwilligers en deelt ze in voor de benodigde taken. Er zijn ca. 70 vrijwilligers nodig voor hulp op het secretariaat, achter de bar en langs de baan en op de vlotten.
|
Waar hebben we jou voor nodig?
Vacatures:
- Wedstrijd-secretaris
Zie omschrijving bij "wie zijn we en wat doen we" - Vrijwilligers
Op de dag zelf is een groot aantal vrijwilligers nodig. Je kunt je nu al aanmelden als je wilt helpen!
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Bèta (roeien voor scholieren)
Bèta is het samenwerkingsverband tussen Thêta en Beatrix om het roeien onder scholieren in Eindhoven te stimuleren. Bèta organiseert clinics en andere roeiactiviteiten voor basis- en middelbare scholieren. Ook is Bèta aanwezig op de Koningspelen en andere evenementen. In het seizoen 2015-2016 heeft Bèta 30 clinics georganiseerd met meer dan 500 deelnemers. De ambitie voor het volgend seizoen is om, naast de reguliere clinics, met Bèta ploegen deel te nemen aan de schoolroeikampioenschappen, een school-ergo kampioenschap te organiseren en om een watersportdag te organiseren samen met andere watersportverenigingen en Sportformule Eindhoven. Contact opnemen: |
Wie zijn we en wat doen we
De samenwerking kent een bestuur, met daarin een voorzitter, penningmeester en secretaris. Deze functionarissen worden jaarlijks aangesteld en geworven uit Thêta of Beatrix leden. Tevens zit er een vertegenwoordiger van beide verenigingsbesturen in het Bèta bestuur.
De activiteiten worden georganiseerd en vorm gegeven door de Bèta commissie. Naast de bestuursleden zitten daar ook andere actieve Bètanen in.
Tom Vollebergh
|
Monika Roeling
|
Thomas van de Elzakker (vertegenwoordiging bestuur)
|
Linda van Hees
|
We kennen de volgende taken:
Taak | Beschrijving | Benodigde tijd |
In het Bèta bestuur: | ||
vertegenwoordiger van het bestuur van de ERV (daarvoor moet je ERV bestuurslid zijn) | Je bent dan de linking pin tussen de ERV en de Beta commissie, je coordineert de afspraken en activiteiten in Bèta verband met de verenigingsactiviteiten en ziet toe op de financien namens de ERV | De vergaderingen zijn 1 keer per maand. Het is niet nodig om altijd aanwezig te zijn. De taak heeft veel overlap met je ERV bestuurstaak |
bestuurslid - in deze rol kan je voorzitter, penningmeester of secretaris zijn, voor deze functie moet je ERV of Theta lid zijn | Je bent dan verantwoordelijk voor de specifieke taak binnen Bèta. Het coordineren van de activiteiten, PR voor Bèta, financien, jaarverslag etc. | De vergaderingen zijn 1 keer per maand. Naast de vergaderingen ben 2 uur per week (gemiddeld) bezig met je specifieke taak. Overigens hangt de belasting erg af van het seizoen en de invulling die je zelf wil geven aan de taak. |
In de Bèta commissie | ||
Lid van de commissie | De cie leden zorgen, samen met het Bèta bestuur voor de invulling van de jaarkalender: de clinics en andere activiteiten en bedenkt nieuwe activiteiten die op de kalender gezet kunnen worden. | De vergaderingen zijn 1 keer per maand. Elk cie lid heeft een specifieke set activteiten onder zijn hoede en zorgt er voor, samen met instructeurs, dat deze uitgevoerd worden. Naast de vergaderingen ben je 2 uur per week (gemiddeld) hier mee bezig. |
Bèta instructeur | ||
Instructeur voor de clincs, begeleider van activiteiten
|
Je verzorgt een clinic (voor ERV leden meestal voor bassisschool leerlingen), samen met andere instructeurs. Je geeft dan roeiinstructie voor een groep van 4-6 leerlingen. Als je wat meer ervaring het kan je ook een clinic coordineren. | Als instructeur verzorg je 2 tot 4 keer per jaar een clinic afhankelijk van je beschikbare tijd. Een clinic duurt vaak een dagdeel. De meest clinics vinden door de week plaats. |
Waar hebben we jou voor nodig?
Bèta kan altijd helpende handen gebruiken!
Er zijn vacatures voor instructeurs voor het komend seizoen (mei, juni) en tevens voor een functie in het Bèta bestuur, en een in de Bèta commissie (beide met ingang van het volgende seizoen (start in september)
Als je meer wilt weten over de aar den inhoud van deze vacatures neem dan contact op met Tom Vollebergh of Monika Roeling.
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Materiaalcommissie
De materiaalcommissie (Matcie) zorgt ervoor dat de vloot in topconditie blijft. We beschikken over een ruime en goed uitgeruste werkplaats. Maar we doen nog veel meer, zoals het onderhouden van het kanaal, de km paaltjes langs de kant en snoeien. Ook het onderhoud en het beheer van ons verenigingsgebouw en het IT beheer vallen onder de materialen commissie.
We kunnen altijd uitbreiding van onze enthousiaste ploeg vrijwilligers gebruiken. Contact opnemen: |
Wie zijn we en wat doen we
Roland van den Pol
|
De materiaalcommissaris coördineert en houdt overzicht op de taken binnen de materiaalcommissie. De materiaalcommissaris is tevens lid van het verenigingsbestuur.
|
Paul Scheenaard
|
De bijdrage van de werkplaatsbaas aan de werkzaamheden in de werkplaats is het werk zodanig faciliteren dat de voortgang van reparaties en onderhoud aan roeimateriaal (boten en riemen) zoveel mogelijk wordt ondersteund.
De werkplaatsbaas
|
Ron van Dootingh
|
De gebouwbeheerder heeft als taak het onderhouden van het gebouw en alle ruimten in en om het gebouw. De taak bestaat uit:
|
Michel van Bergen
|
Klaas Weekers
|
De Commissie Kanaalbeheer verricht lobbywerk bij de gemeente over het ontwikkelen van een strategie hoe we ons roeiwater in een goede conditie kunnen krijgen en houden.
Verder coördineert de kanaalcommissie het jaarlijkse onderhoud aan km paaltjes, het snoeien van beplanting langs de kanten en het kanaalonderhoud met vrijwilligers. |
|
Ernst Zeelenberg
|
De commissie IT Beheer is verantwoordelijk voor het onderhoud van en alle aanpassingen op de website en voor het up-to-date houden van de PC's in het clubgebouw.
|
Roel van Grinsven
|
Mirjam Treffers
|
De beheerder verenigingskleding beheert voorraad en bestellingen van verenigingskleding en levert deze aan de leden.
|
Waar hebben we jou voor nodig?
De materiaalcommissie kan altijd extra helpende handen gebruiken!
Huidige vacatures binnen de commissie:
- Werkplaatsbaas voor de overall coördinatie van de vrijwiligers in de werkplaats, de planning en de verdeling van taken en het zorgen voor een goed draaiende en veilig functionerende werkplaats met voldoende voorraad waarmee de vloot wordt onderhouden. Deze vacature vraagt naast de eigen bijdrage aan uitvoering van het werk op maandagochtend één tot enkele uren per week.
Verder zijn er altijd mensen nodig voor:
Klus | Aantal mensen nodig | Gemiddelde tijdsbesteding |
Medewerkers werkplaats (preventief onderhoud, reparaties) | 10 | 4 uur per maand |
Kanaalwerkers | 6 | 4 uur per jaar |
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Materiaal advies commissie (MAC)
Wie zijn we en wat doen we
Roland van den Pol Materiaalcommissaris |
Gerard Egelmeers | Janneke Romeijnders |
Peter Bouma | Ans de Mol | Erik-Jan Mol |
Stan Jansen
Waar hebben we jou voor nodig?
Op dit moment heeft de materiaal adviescommissie geen vacatures. Mocht je wel interesse hebben dan kun je contact opnemen met een van de commissieleden. Reken voor de MAC op een tijdbesteding van 10 uur per jaar.
Sociëteitscommissie
(bijgewerkt door Sooscie 1-11-2020) Sociëteit ’t Spantje vormt het sociale hart van roeivereniging Beatrix. ’t Spantje is een ontmoetingsplek voor leden en gasten en biedt een sfeervolle omgeving met vele faciliteiten. Met goed zicht op water en de vlotten kijkt men, al dan niet vanaf het terras, terug op een training of vooruit naar een wedstrijd. Contact opnemen : |
Wie zijn we en wat doen we
Heleen Koggel |
Societeitsbeheerder • Geeft leiding aan de SociëteitsCommissie. |
|
Miriam Meijer |
Roostermakers:
|
Roel van Grinsven |
Bardienstvrijwilligers (altijd vacatures) |
Bardienstvrijwilligers maken deel uit van een groep enthousiaste leden, die tijdens bardiensten ’t Spantje draaiende houden.
|
Hans Geertman |
Coördinator Financiën Sociëteit:
|
Sietze van den Bongard |
Voorraadbeheerder De voorraadbeheerder is verantwoordelijk de sociëteitsvoorraad, zoals dranken, snacks, snoep, etc. Hierbij speelt de houdbaarheidsdatum een belangrijke rol. • Vult 1-2x per week de voorraad in 't Spantje aan
|
Akkelies van Driel |
Facilitair Sanitair Wekelijks worden handdoekrollen, toiletpapier, zeepdispensers aangevuld. Taken:
|
|
Roeiploeg |
Facilitair Keukenlinnengoed:
Taken: • Indien nodig schoon linnengoed ophangen in keuken |
Ingeborg van den Bold Liesbeth Mijs |
Afvalverwerking Afvalscheiding is populair, ook bij Beatrix willen we ons steentje bijdragen aan een verantwoorde afvalscheiding. Verschillende vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor de uitvoering m.b.t. afvalverwerking.
Afvoeren oud papier en glas: Deze taak houdt in dat je ervoor zorgt dat oud papier en glas in de juiste milieubak terecht komt, op een locatie naar keuze.
Afvoeren plastic:
|
|
Container planner:
|
Hannie van der Geer |
Beheerder EHBO materialen:
Taak:
|
Waar hebben we jou voor nodig?
Binnen de SociëteitsCommissie zijn we altijd opzoek naar vrijwilligers.
- Vacature Bardienstvrijwilligers
Bardienstvrijwilligers maken deel uit van een groep enthousiaste leden, die tijdens bardiensten ’t Spantje draaiende houden.
Als bardienst-vrijwilliger zorg je voor de verkoop van koffie, thee en alle andere consumpties in de bar. Je houdt van gezelligheid en de dynamiek van de Beatrix spreekt je aan.
Een bardienst bestaat uit een shift van 2,5-3 uur per keer en die draai je met z'n tweeen. Ervaring is niet noodzakelijk.
We kunnen je hulp altijd gebruiken!Meld je snel aan bij
Meestal zal een bardienst op een zaterdag of zondag vallen of soms op een doordeweekse avond.Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we sturen je alle informatie rondom deze taak toe.
Geef vooral je voorkeur en ook de datums die je niet kunt aan bij de roostermakerDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
De planning wordt ong. 3-4 maand van tevoren gemaakt,
Mocht je bij nader inzien toch niet kunnen, dan kun je zelf een vervanger te regelen. Via de Beatrix-website is het eenvoudig om in het barrooster een vervanger op te zoeken en te ruilen op een datum die jou wel uit komt. Het meest up-to-date rooster vind je op het beveiligde deel van de Beatrix site.
We kunnen altijd nieuwe vrijwilligers gebruiken!
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze of liever nog, meld je bij de
Ledenraad
De ledenraad heeft als functie om het bestuur gevraagd of ongevraagd van advies te voorzien over zaken die de ledenraad van belang vindt. Ook heeft de ledenraad de taak om jaarlijks een kandidaat voor de Ine Krijff Trofee (IKT) aan te wijzen. Deze trofee wordt uitgereikt aan een lid of team dat zich over een langere tijd bijzonder inspant voor de vereniging. De ledenraad komt meerdere keren per jaar samen. Contact opnemen : |
Wie zijn we en wat doen we
Pieter-Jan Blom (voorzitter)Veteranenroeiers vanaf E | Jacqueline LindersRecreatieroeiers tot E | Linda van HeesJeugdroeiers | Truus de WijsStuurlieden |
Margriet BrandsmaSeniorenroeiers recreatie en toer | Wil CustersWedstrijdroeiers tot E | VacatureNieuwe leden |
Waar hebben we jou voor nodig?
Op dit moment is er een vacature vertegenwoordiger nieuwe leden
Ieder jaar treden de twee langstzittende leden af en kunnen nieuwe leden zich kandidaat stellen. Hiervoor wordt in de Roeipraet een oproep geplaatst. Als je geinteresseerd bent om je kandidaat te stellen kun je ook rechtreeks met de ledenraad contact opnemen.
Naam | vertegenwoordigt | toetreding | herverkiezing | aftredend |
Pieter-Jan Blom | de veteranenroeiers vanaf E, voorzitter | 2000 | 2013 | 2017 |
Astrid Cats | de nieuwe leden, onafhankelijk van leeftijd | 2016 | 2017 | |
Margriet Brandsma | de seniorenroeiers recreatie en toer | 2011 | 2015 | 2019 |
Wil Custers | de wedstrijdroeiers tot E | 2014 | 2018 | |
Linda van Hees | de jeugdroeiers | 2012 | 2016 | 2020 |
Jacqueline Linders | de recreatieroeiers tot E | 2012 | 2016 | 2020 |
Truus de Wijs | de stuurlieden | 2014 | 2018 | |
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Communicatie commissie
De communicatiecommissie (commcomm) heeft de taak om alles wat maar met in- en externe communicatie bij de vereniging te maken heeft te coördineren.
Het zorgen voor een optimale website is een van de belangrijkste taken; er voor zorgen dat er actuele informatie op staat, dat die makkelijk toegankelijk is, dat die aantrekkelijk gepresenteerd wordt (foto’s, films) en dat, minstens zo belangrijk verouderde informatie op tijd weer van de site wordt gehaald. Naast de website zijn er uiteraard ander communicatiemiddelen die ook gebruikt worden zoals Facebook, maar ook persberichten aan (lokale) media. Contact opnemen : |
Wie zijn we en wat doen we
De commissie bestaat nu uit drie leden die nog geen specifieke taak hebben anders dan hieronder aangegeven. Er is nog zoveel werk te doen dat, als we bij elkaar zijn ad hoc beslissen op basis van kennis en contacten wie wat doet.
Ton Kemmere verzorgt met name het plaatsen en corrigeren van artikelen op de website
Mirjam Coelen is verantwoordelijk voor de contacten met de (lokale) media
Linda van Hees concentreert zich op alles wat met jeugd te maken heeft en op Beta, het samenwerkingsproject met ESR Theta.
Marloes Vriend
|
|
Arjan Drogendijk |
Waar hebben we jou voor nodig?
Er zijn drie vacatures:
De commissie zou zeker ondersteuning van tenminste twee en liever drie leden kunnen gebruiken; het voordeel van een grotere commissie is dat er dan ook afspraken gemaakt kunnen worden over de verdeling van taken.
De commissie zou er graag mensen bij hebben die:
- kunnen helpen bij het schrijven van teksten en ervaring hebben met PR en marketing.
- er voor kunnen zorgen dat de artikelen op site gepaard gaan met de juiste foto’s en/of films.
- handig zijn op IT-gebied en zich kunnen verdiepen in de opbouw van de site en vervolgens artikelen plaatsen, corrigeren, maar ook bekijken of de opbouw van de site verbeterd zou kunnen worden.
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Roeipraet
|
De Roeipraet is het digitale verenigingsblad voor de leden van Beatrix. Het blad verschijnt 6 keer per jaar en publiceert o.a. informatie over activiteiten binnen de vereniging en verslagen van de diverse commissies. Ook worden er door de leden zelf verslagen ingezonden van wedstrijden, toertochten, sportieve vakanties en interviews. Contact opnemen:
|
Wie zijn we en wat doen we
Jos van der Weele redactie |
De leden van de redactieraad
|
Mirjam Coelen redactie |
Jan Klinkenberg redactie, vormgever en fotografie |
Jan Statius Muller uitgever |
|
Jan Souman fotografie |
Willemijn Nieuwenhuis Advertentiebeheer |
Wim Helms Bladerbaar maken Roeipraet |
Waar hebben we jou voor nodig?
Wij hebben op dit moment geen vacatures, maar als je graag iets wilt betekenen voor de Roeipraet kun je dat kenbaar maken bij
Wil je je aanmelden voor een van onze vacatures of taken ga dan naar Mijn Taakkeuze
Waar hebben we jou voor nodig?
als je geinteresseerd bent in de rol van vertrouwenspersoon kun je met een van ons contact opnemen.
Vrijwilligerscommissie
De vrijwilligerscommissie heeft als doel om het vrijwilligerswerk meer en beter onder aandacht van de leden te brengen. We merkten dat vooral nieuwe leden niet goed wisten wat er op klussengebied op de vereniging zoal te doen is en welke vacatures er zijn. Wij proberen vraag en aanbod bij elkaar te brengen en er zo voor te zorgen dat taken evenrediger over de leden verdeeld kunnen worden en dat vooral de nieuwe leden beter zicht hebben op waar zij hun steentje aan de vereniging kunnen bijdragen, met als uitgangspunt respect voor ieders mogelijkheden en de beste aansluiting te vinden op basis van interesses, kennis en ervaring.
Contact opnemen : |
Wie zijn we en wat doen we
Jos van der Weele | De vrijwilligerscommissie zorgt voor:
|
Wanda Kruijt |
Waar hebben we jou voor nodig?
Wij hebben op dit moment geen vacatures of extra hulp nodig, maar mocht je interesse hebben om onze taak op termijn over te nemen laat het dan vooral weten!
Lustrum commissie
De Lustrumcommissie is een tijdelijke commissie die in 2018 het 55e lustrum van onze vereniging organiseert en de activiteiten ter gelegenheid van het lustrum coördineert. Contact opnemen kan via: Ton Bielderman (voorzitter lustrumcommissie) |
Wie zijn we en wat doen we
Ton Bielderman voorzitter |
Grignon van Bakel | Pieter van der Marel | Sybold Berks |
Han Verheyen | Marjolein Koggel | Jan Klinkenberg |
Waar hebben we jou voor nodig
Houd de oproepen in de gaten, voor diverse activiteiten zijn helpers nodig.
En verder is je deelname aan de georganiseerde activiteiten natuurlijk uiterst welkom!
SKE Bouwcommissie
|
In 2018 starten we met de bouw van een aparte ergometerruimte in onze loods, de SKE (Stabilisatie, Krachthonk, Ergometer) ruimte. De bouwplannen zijn ontwikkeld en worden begeleid door de tijdelijke SKE Bouwcommissie. |
Wie zijn we en wat doen we
Planontwikkelaars en bouwpastoors |
|||
Michel van Bergen | Tjerk Veenstra | ||
Anne-Lize Hoftijzer adviseur |
Stan Janssen adviseur |
Tim Hendriks adviseur |
Waar hebben we jou voor nodig
Op diverse momenten van de bouw zijn helpende handen nodig. Meld je als je wilt meehelpen bij Anne-Lize Hoftijzer.