websiteLogoTop1

Sociëteit ’t Spantje

Sociëteitscommissie
Sociëteit ’t Spantje vormt het sociale hart van de Eindhovense Roeivereniging Beatrix. Op de eerste verdieping van  ons gebouw (ook te bereiken met MiVa-lift) vind je ’t Spantje. Dit  is dé ontmoetingsplek voor leden  en gasten en biedt een sfeervolle omgeving met vele faciliteiten. Met goed zicht op water en de vlotten kijkt men, al dan niet vanaf het terras, terug op een training of vooruit naar een wedstrijd of toertocht. 

De bar is elke zaterdag van 9.15-15.30, donderdagavond van 20.00-22.30 en bij activiteiten/evenementen geopend. 

Buiten de baropeningstijden is de deur van de 't Spantje gewoon open.
De koffieautomaat werkt dan met druppel of pinpas. Wil je thee, kies dan warm water. Naast de automaat staan kartonnen bekers, theezakjes, suiker en creamersticks. Vergeet niet de rommel op te ruimen, de terrasstoelen op te stapelen en de ramen en balkondeuren te sluiten.

De sociëteitscommissie is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van 't Spantje. Je kunt daarbij denken aan:

  • Het bemannen van de bar in 't Spantje tijdens bardiensten en verenigingsactiviteiten,
  • Het maken van het barrooster,
  • Voorraadbeheer en inkoop,
  • De coördinatie van het gebruik van 't Spantje, o.a. bij verenigingsactiviteiten zoals wedstrijden, jeugdavonden, bridgedrive, ploegavonden, etc
  • Financiën

IMG_1917.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

De sociëteitscommissie

De commissie bestaat uit de volgende leden:

  • Heleen Koggel, beheer en uitvoering 't Spantje, inkoop, financiën
  • Esther Pols, beheer en uitvoering 't Spantje, coördinatie activiteiten
  • Christien Hillenaar en Richard Du Croo de Jongh, barroostermakers
  • Edwin van der Linden, wekelijks grootonderhoud koffieautomaat en voorraad beheer (woe)
  • Ingeborg van den Bold en de Cnöschjes, wekelijks klein onderhoud koffieautomaat (ma, vrij)
  • Hanny van der Geer, onderhoud EHBO kisten.

Bardienstvrijwilligers


Wordt ook BARDIENST-VRIJWILLIGER, meld je aan bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Onze BARDIENST-VRIJWILLIGERS zijn natuurlijk een belangrijke schakel in de organisatie!

Bardienst-vrijwilligers maken deel uit van een groep enthousiaste leden, die tijdens bardiensten ’t Spantje draaiende houden. 
Als bardienst-vrijwilliger zorg je voor de verkoop van koffie, thee en alle andere consumpties in de bar. Je houdt van gezelligheid en de dynamiek van Beatrix spreekt je aan. Het is  belangrijk om het Certificaat Verantwoord Alcohol Schenken (VAS) te behalen. Bij het schenken van alcohol is dit wettelijk verplicht. Het kost niet veel tijd. Heb je het Certificaat gehaald, stuur het dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor de admninistratieve verwerking.
VAS certificaat

 Ook heb je te maken met het Regelement Alcohol en tabaksgebruik: Reglement alcoholgebruik en tabaksgebruik.pdf Dit is een  wettelijk verplicht bestuursreglement. waarin afspraken staan, die waarborgen dat de verstrekking van alcoholhoudende drank op verantwoorde wijze geschiedt. 

In de keuken, op het plankjes nabij de koffie-theekannen, vind je een map met daarin alle informatie: 

  • Regelement alcholol en tabaksgerbuik
  • Vergunning DHW
  • Certificaten VAS
  • Verklaring Sociale Hygiene
  • Openeings- en schenktijden 't Spantje

Hoe en wat bij een bardienst.
Een bardienst bestaat uit een shift van 2,5-3 uur per keer en die draai je altijd met z'n tweeen. Zie voor meer info, bij  tab Barrooster

Op dit moment is 't Spantje op zaterdag 9.15-15.30, donderdag 20.00-22.30  en bij evenementen op zondag geopend. 
Op donderdagavond wordt de bar gerund door de ploeg DasBoot, tussen 20.00 tot ong. 22.30 Iedereen is van harte welkom na de training, of voor het vertellen van al dan niet sterke verhalen.  Ook organiseert DasBoot een kerstborrel, of een carnavalsparty, al naar gelang de behoefte. 
Mocht je als ploeg ook een bijdrage willen leveren aan een bardienst, dan kan dat. Stel je voor dat er nog een avond bardienst georganiseerd kan worden, al is het maar in de zomer periode. Neem gerust contact op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en dan regelen we iets. 

We kunnen je hulp voor bardiensten op zaterdag of bij activiteiten/evenementen, altijd gebruiken! Meld je aan bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., je ontvangt dan zo spoedig mogelijk de benodigde informatie.

Informatie voor Bardienst-vrijwilligers

Als bardienstvrijwilliger heb je te maken met diverse regels en afspraken over hoe de bardienst moet worden ingevuld. 
Op de bar ligt de Bardienstmap (gele voorkant), met de meest belangrijke instructies en uitleg; HET complete antwoord op al je vragen. Deze map moet op de bar blijven liggen, zodat deze voor iedereen toegangkelijk is. In de keuken vind je meer mappen met allerlei wetenswaardigheden, bv over de Drank en Horeca vergunning, Hygienecode HACCP, VAS certificaten, etc. Als je tijd hebt, lees die dan eens door, zodat je op de hoogte bent.
Hier volgen een aantal documenten, die van pas komen als je bardienstvrijwilliger bent.

De meeste handleidingen vind je ook in de Bardienstmap op de bar. 

Barrooster


Elk kwartaal wordt er een barooster gemaakt. Als bardienstvrijwilliger ontvang je per mail een "voorkeurformulier" voor het komende kwartaal, met het verzoek jou voorkeuren aan te geven. Het gaat dan om de zaterdagbardienst, en  je voorkeur voor de ochtend, middag. Ook je voorkeur voor bardienst tijdens  activitieten/ evenementen, zoals bv Nieuwjaarsbijeenkomet, BeatrixWinterRace, Beatrix trial competitie etc, kun je aageven op het formulier. 
We verzamelen die gegevens en genereren daar een barooster van. We streven naar een rooster op maat. Het rooster wordt gepubliceerd op: https://www.ervbeatrix.nl/2015-09-24-08-50-50/barrooster?view=bardienst&layout=barrooster   

Wil je ruilen, of vervangen? Geen probleem, zie Handleiding_Bardienst_ruilen-vervangen.pdf
Bardienst afzeggen wordt niet op prijsgesteld, je dupeert hiemee je bardienstmaatje, alleen bardienst draaien is niet prettig.

 

Foto's


Buffet georganisserd tijdens BROS, juli 2023

IMG_2811.jpeg

Onze drankenkoeling, wekelijks strak aangevuld door de voorraadbeheerder.

IMG_3594.jpeg

Carnaval februari 2023 georganiseerd door DasBoot.

8ceb87c2-2c11-4571-b76b-d9961507f74f.jpgIMG_2105.jpegIMG_2106.jpeg

Bardienst bij de Jeugdregiowedstrijden, april 2023

IMG_2353.jpeg